DIY : kokosolie haarmasker !

Droog , beschadigd haar. Gespleten haarpunten , er zijn maar enkele lucky ladies die er geen last van hebben ! Jammergenoeg behoor ik niet tot deze categorie. Maar geen nood , dit haarmasker zal je haar weer doen stralen ! Gespleten haarpunten kunnen natuurlijk niet meer terug aan elkaar groeien , maar ik ga voor het motto : ‘fake it until you make it !’🙂

Tumblr_li0pp92zej1qbg9lpo1_500_large

Laten we beginnen ! Voor dit recept heb je slechts 1 ingrediënt nodig. Surprise , surpise : kokosolie ! Dit is onder andere verkrijgbaar bij de Toko , of bij natuurwinkels (zoals Essenza , de Tuinen , …). Het fijne is dat het relatief goedkoop is , en ook nog eens eens natuurlijk product. Ook ruikt het gewoon naar niets , dus dat is wel een pluspunt , moest je niet zo gek zijn van kokos (:. Wel opletten dat het product wat je gebruikt voor 100% uit kokosvet bestaat , en geen toegevoegde middelen heeft , anders zou het nog wel eens een hele klus kunnen worden om het goedje uit je haar te krijgen!

Ook gebruiken we een kommetje , een lepel , en een microgolfoven !

Als je kokosolie koopt , is het in een ‘vaste’ toestand. Je moet het dus gewoon even verwarmen , en dan wordt het vloeibaar. Je kan kiezen of je het masker in je hele haar wil doen , of alleen aan de onderkant. Ik heb gekozen om alleen de puntjes te doen , omdat ik het toch wat tricky vind om vet door mijn gehele haar te smeren🙂.

  • neem 1 eetlepel kokosvet ( dat volstaat meestal wel , bijvoegen kan altijd🙂 ) en verwarm het even in de microgolf , totdat het gesmolten is.
  • verdeel de olie waar je hem hebben wil in je haar , en smeer goed uit.
  • nu kun je je haar in een dotje of een vlecht doen , of gewoon opsteken en kan het masker intrekken. Het is aan te raden om het een half uurtje in te laten trekken , maar langer kan altijd!
  • na een halfuurtje als alles ingetrokken is , was je je haar gelijk gewoonlijk.
  • resultaat : shine bright like a diamond ! je haar ziet er supergezond uit , en voelt ook heel zacht aan. Ik ben echt fan van dit natuurlijke masker !🙂

Foto’s :

Voor het masker+wassen :

SAM_6383 SAM_6380 SAM_6382

Met het masker erin :

SAM_6390

bah , ziet er vies uit haha (:

Na het wassen :

hier zit er nog geen serum of haarproduct in.

SAM_6402 SAM_6401 SAM_6399

SAM_6394

Het komt niet zo goed over op de foto,maar de puntjes zagen er wel degelijk een heel stuk minder droog uit ! Niet op mijn gezichtsuitdrukkingen letten trouwens🙂

Mocht je geen kokosolie in de buurt hebben , en je wil je haar toch snel een oppepper geven , kan je ook altijd olijfolie of arganolie gebruiken !

Jullie raden het vast al , ik ben fan ! Ik kan iedereen dit masker van harte aanbevelen🙂 Ik gebruik het ongeveer 1x in de twee weken , hangt er een beetje van af. Zeker niet meer dan 1x per week gebruiken , dan gaat je haar ‘lui’ worden , omdat het gewend geraakt aan al die extra verzorging (:.

Gebruiken jullie wel eens haarmaskers ?

xoxo Axelle

17 gedachtes over “DIY : kokosolie haarmasker !

  1. Ik gebruik al heel lang kokos olie . Niet alleen voor mn haar trouwens.

    Ik heb super dik en droog haar. (lijk bob marley als ik er niks in heb) haha
    Ik doe mijn gehele hoofd ermee.En mn haar ziet er veel beter uit

    Ik gebruik zelfgemaakte kokos koffie scrub voor mijn droge huid. En pak daarmee ook gelijk mijn cellulitis en littekens aan😉

Dankjewel voor je reactie! ♥

