Vintage!

Hi guys!

Vandaag wil ik het hebben over vintage, waar je het vindt en wat mijn ervaringen ermee zijn.(:

Sommige mensen hebben iets tegen tweedehandsspulletjes, ze denken dat die muf, saai of vies zijn, maar niets is minder waar! Oké, ik moet toegeven, ze kunnen soms wel een muf geurtje hebben maar na een goede beurt in de wasmachine of na een bezoekje aan de stomerij ruiken ze weer heerlijk fris!

Vintage of tweedehands spulletjes hoeven niet lelijk of oud te zijn. In kringloopwinkels (de zogenaamde thriftshops), op de snuffelmarkten, of op tweedehandssites zoals ebay  of kapaza, kun je vaak leuke dingen vinden en dat vaak ook voor een leuk prijsje! Op zulke sites zijn de spulletjes soms nog gloednieuw en nooit gebruikt. Dus weg met die vooroordelen en neem eens een kijkje! Daarbij, niets is zo ontspannend als in het zonnetje, op een mooie lentedag, op de rommelmarkt rond lopen en in kledingrekken of juwelendoosjes rond snuffelen.

Zelf heb ik nog nooit iets van een tweedehandssite gekocht, maar aan markten heb ik al wat bezoekjes gebracht. Ik heb er dan ook leuke spulletjes gevonden, vroeger waren dat strips, en nu zijn dat boeken, juwelen en ga zo maar door, die ik er op de kop heb kunnen tikken.

Een paar weken geleden is mijn tante verhuisd, en bij zo’n verhuis hoort natuurlijk ook een grote opruim! Ze heeft mij en mijn zus uitgenodigd om wat tussen haar oude spulletjes te komen kijken, en we waren vrij om mee te nemen wat we leuk vonden. Natuurlijk hebben wij dat niet aan ons voorbij laten gaan, mijn tante is namelijk een beetje een hamsteraar en heeft nog spulletjes van toen ze 16 was op haar zolder liggen.(:

We zijn wel even zoet geweest met al dat rommelen en sorteren, maar hebben toch uiteindelijk wat leuke spulletjes gevonden.

Hier zie je een aantal van mijn ‘nieuwe’ aanwinsten!(:

DSC05536

Een simpel rokje, het is een beetje high-waisted en op de foto lijkt het een beetje zwart (sorry voor de slechte belichting😉 ) maar het is eigenlijk donkerblauw. Een goed combineerbaar rokje, het is van een dunne stof, ideaal dus voor de lente!(:

DSC05544

Ik vond ook een luie trainingsbroek van Kappa. Het is een paarse, niet echt mijn kleur, maar hij komt altijd van pas, al is het om thuis een beetje rond te hangen.(: Oké hij is een beetje afgeleefd, maar laten we zeggen dat dat zijn charmes heeft.;) Het is een baggy model en is aan de enkels aansluitend, ideaal dus.(:

DSC05546

Ein-de-lijk een sleeveless jeansvestje! Zo eentje wou ik graag hebben en dan liefst gebleekt jeans. Guess what? Mijn gebeden zijn aanhoord, ik had het ook meteen in de doos zien liggen! Ook lag er een soort roze topje bij. Nu ja, een top kun je het eigenlijk niet noemen, het is een soort van badpak-model met een laag uitgesneden rug. Het stofje heeft een reliëfje en dat maakt het wel een beetje ’70. Je kent vast en zeker wel de oude films waarin je meisjes in van die pakjes ziet turnen, en hun work-out ziet doen met haltertjes. Dat is precies hoe je je dit ‘pakje’ moet voorstellen!(:

DSC05593

Dit vond ik zo een schattig tasje, ik kon het haar absoluut niet laten weg gooien! Gewoon een simpel wit tasje, erg summer-proof!

Er waren natuurlijk ook speciale gevallen, dingen waarvan je niet zeker weet of je ze wel mooi vindt, maar die wel super origineel zijn.

Hier zijn enkele voorbeelden.(:

DSC05576

Dit is een kort jeansvestje met korte mouwen en zonder schouders. Klinkt misschien raar, maar het ziet er eigenlijk wel heel gaaf uit! Het is een gemaakt van een lichte jeans, maar door de slechte belichting (alweer ;)) is het wat donkerder uitgeslagen.Het is natuurlijk niet iets wat je vaak ziet, maar originaliteit is soms niet slecht!(:

DSC05597

Op het eerste zicht zou je niet denken dat dit een heel speciaal jasje is, maar wanneer je de achterkant bekijkt zul je wel iets anders denken. Allee, spectaculair is het nu ook weer niet, maar aan de achterkant zijn er 3 gaten uitgesneden, niet meteen iets wat ik gewoon ben, maar ik vond het wel een leuk model, dus heb ik hem maar meegenomen (:. Het is een soort van korte zwarte bomber jacket. Er zaten eerst hele dikke epauletten in, maar ik vond dat er een beetje té mannelijk uitzien , dus die heb ik er maar vlug uitgehaald.(:

DSC05591

Dit is het laatste item, en ik weet ab-so-luut niet wat ik ermee moet doen. Weggooien of niet? Het is een heel klein rugzakje met dalmatiër-print, het is van een raar stofje, en ja het is een beetje afgeleefd, maar ik vond het wel iets hebben.

What do you think, keep it or dump it?

Je ziet dat ik mij goed heb uitgeleefd.(:

Wat zijn jullie ervaringen met tweedehandsspulletjes, en hoe komen jullie eraan?

Let me know!

xoxo

Jill

PS : doen jullie al mee met onze winactie ? Hij loopt nog tot morgenavond, 00:00 uur!

16 gedachtes over “Vintage!

  1. Ik denk dat het ook gaat om je kledingstijl, of je er dingen vind of niet. Mensen zeggen bijvoorbeeld: je houdt toch van alternatief (is waar)? dan moet je eens naar 2e hands winkeltjes gaan! Uhum, daar klopt echt niks van, haha!.

  2. Wat een leuke kledingstukken🙂 Ik koop zelf geen tweedehandspullen en/of kleding. Maar, ik verkoop het wel. Eens per jaar sta ik op een rommelmarkt. Niet alleen voor de verkoop, maar ook voor de gezelligheid🙂 Brengt altijd zoveel sfeer met zich mee.

Dankjewel voor je reactie! ♥

