Makeup review All Round mascara!

Hi’ guys!

Vandaag heb ik een makeup review voor jullie!

Ik wil het graag hebben over de All Round mascara van Catrice Cosmetics.

DSC05642

Deze mascara vond ik in Het Kruidvat, het was eerder een emergency aankoop omdat ik zonder mascara was gevallen en hij best wel goedkoop was. Economisch denken dus.:p

All Round heeft een redelijk klein borsteltje, ideaal dus om precies te werken. Ik vind het borsteltje best wel makkelijk en handig, want ik ben nu niet bepaald een held in het aanbrengen van mascara. Ik heb nogal de neiging om naast mijn wimpers te zitten met het gevolg dat ik dus helemaal vol hang. Niet met deze! Het borsteltje voelt best wel aangenaam want sommige mascara’s hebben borsteltjes die niet natuurlijk voelen. Dat is geen probleem dus!(:

DSC05658

Wat me wel opvalt en soms wel een beetje stoort, is de geur. De mascara heeft een redelijk cosmetische en chemische geur, niet echt aangenaam dus. Ik weet dat make-up altijd wel een geurtje heeft, en het is niet verschrikkelijk, maar als ik een puntje van kritiek moet geven is dat er eentje.

De kleur van de mascara zou normaal ultra black moeten zijn, dat staat er toch op het flesje, maar hier ben ik toch een beetje in teleurgesteld. Hij is niet zo zwart als ik hem graag zou hebben. Maar met een beetje eyeliner, of een laagje extra is dat probleem snel op te lossen.(:

Nog een probleem met deze mascara is de textuur. Wanneer je voor de eerste keer met het borsteltje over je wimpers gaat, zie je het al meteen: hele kleine klontertjes, niet goed dus! Oké ze gaan wel snel weg, als je nog eens over je wimpers gaat, maar het is wel de bedoeling dat er helemaal geen sprake is van klontertjes, tenzij je mascara super oud is.

Overall ziet de mascara er heel natuurlijk uit. Je krijgt een heel subtiel effect. Je ziet bijna niet dat je mascara op hebt. Niet ideaal als je graag opvallende wimpers hebt, maar voor de dagen dat het niet zoveel uitmaakt, maar je toch wel wat op wilt hebben is hij perfect. Ik vind hem heel leuk voor de onderste wimpers aangezien die toch niet zo opzichtig moeten zijn. De lengte die hij belooft op het flesje, zie je pas na een paar lagen, en dan nog blijft het maar heel subtiel, en het kruleffect is ook niet echt om naar huis te schrijven. Niet erg handig als je van nature geen krullende wimpers hebt, maar daarvoor heb je natuurlijk altijd nog een wimper-krultang, of je kunt gebruik maken van een lepeltje, hoewel ik dat niet erg handig vind.:p Het extra volume zie je wel maar je blijft altijd wel een natuurlijk effect behouden.

DSC05646

Het is een hele simpele verpakking, lekker compact, dus wel heel leuk om in je tas te stoppen, hij neemt immers niet veel plaats in.

DSC05657

Als ik punten zou moeten geven zou  deze mascara niet hoog scoren. Een 5, hoogstens een 6. De klontertjes deden hem de das om. Ik ga in het vervolg deze mascara niet meer kopen, en eerst een paar andere uitproberen.

Het is geen aanrader dus.

Tot nu toe ben ik wel nog overtuigd van de Rimmel Scandal Eyes, en Max Factor in het algemeen, hoewel sommige borsteltjes van Max Factor niet zo leuk zijn, blijft het goede mascara, die super lang blijft zitten.

DSC05652

Wat is jullie favoriete mascara? Let me know!

xoxo

Jill

8 gedachtes over “Makeup review All Round mascara!

Dankjewel voor je reactie! ♥

