DIY : healthy oatmeal cookies !

Nu het vakantie is heb ik meer tijd om uitgebreider te eten, en ben ik ook veel bewuster van wat ik eet. Ik probeer zo goed mogelijk mijn best te doen om gezond te eten, maar af en toe heb ik zin in een koekje! Laatst kwam ik heel toevallig ergens een recept tegen van havermoutkoekjes, en het bleek nog eens gezond én gemakkelijk te zijn ! Vandaag deel ik het recept met jullie🙂

Tumblr

Het recept is echt supersimpel , je hebt er slechts 2 (basis)ingrediënten voor nodig, maar je kan naar hartelust dingen toevoegen!

  • 2 bananen
  • 100g havermout

and that’s it! Weinig toch ?

Als eerste neem je 2 bananen, en die prak je met een vork. ( je kan ook meer bananen gebruiken, dan krijg je meer koekjes🙂 )

SAM_8604

SAM_8606

Dan doe je er 100 g havermout bij, en goed mengen ! ( meer bananen -> meer havermout😉 )

SAM_8607

Ik koos om er nog rozijnen aan toe te voegen, maar je kan alles gebruiken ! Noten, chocolate chips, …

SAM_8608

Nog eens goed mengen, en dan hoopjes maken op de bakplaat🙂

SAM_8611

En na een kwartiertje – 20 minuutjes op 180° heb je heerlijke koekjes !

SAM_8614

Heerlijk toch, lekkere koekjes eten zonder dat je je schuldig hoeft te voelen ?🙂

Wat denken jullie van dit recept, en gaan jullie dit proberen? Let me know!

xoxo Axelle

6 gedachtes over “DIY : healthy oatmeal cookies !

Dankjewel voor je reactie! ♥

