Healthy breakfast!

Het nieuwe jaar is gestart, en de goede voornemens werden alweer gemaakt. Waarschijnlijk zit ‘gezonder eten’ er bij velen van jullie (inclusief onszelf) bij, dus vandaag delen wij enkele gezonde ontbijtjes met jullie!

Instagram: Fitfoorme 💕

 

Ikzelf hou niet zo van brood bij het ontbijt, dus kies ik vaak voor een smoothie!

Ik heb een hele tijd iedere dag een green smoothie gedronken, deze bestaat uit 1 soort fruit, 1 soort groene groente, en water/melk (optioneel). Het is de bedoeling dat je iedere dag afwisselt🙂

Green Smoothie: Kiwi, cucumber, stevia vanilla extract
via weheartit

Bijvoorbeeld :

– Banaan/Spinazie

– Banaan/ Broccoli

– Sla/Druiven

En zo maar door, je kan dus een paar dagen na elkaar banaan gebruiken, zolang je niet telkens dezelfde groenten kiest! Maar afwisseling is hier ook weer het beste. Er bestaan heel veel lekkere combinaties, gewoon eens zoeken op Google!

Maar niet iedereen is zo voor groenten te vinden bij het ontbijt, dus kan je ook altijd kiezen voor een ‘gewone’ fruitsmoothie!

Drinks / red fruit... strawberry? yum...
via weheartit

Maar je hoeft fruit niet altijd te mixen, je kan het ook gewoon zo eten, de mogelijkheden zijn eindeloos!

.
via weheartit
eat the rainbow, girls! | via Tumblr
via weheartit

Ook yoghurt is een prima optie! Je hebt verschillende soorten, met smaak of natuur, en je kan er heel veel verschillende kanten mee op!

Watercolor Paintings, Illustration, Inspiration and Creativity
via weheartit

Nog een optie is havermout! Je hebt er snel genoeg van én het is gezond.

Oats with banana and strawberries baked in a hazelnut chai milk
via weheartit

Het ziet er misschien niet lekker uit maar het is een prima manier om je ontbijt healthy te houden!

Ook hierin heb je verschillende versies.

via vogue.nl

Je kan het eten met yoghurt met melk of water. Je kan het koud én warm eten en er zijn dan ook nog tal van verschillende smaken.

Zoals suiker, fruitsmaak,… Je kan natuurlijk ook nog allerlei dingen toevoegen!

havermoutpap met bosbessen en walnoten
via voedzaamensnel.nl

xoxo

Axelle&Jill

6 gedachtes over “Healthy breakfast!

  1. hmmm allemaal lekkere ideeën! Ik hou ook niet van zo van brood en ik wil ook beter op m’n eten letten. Ik ga waarschijnlijk voor de smoothie of kwark, nootjes en fruit combi🙂 de foto’s maken me nu al hongerig ^^

  2. Dat ziet er allemaal heerlijk uit. Ik wil ook gezonder gaan eten (zoals everybody :P) Dus ik heb heel veel fruit en groente in huis gehaald en ik heb helemaal geen snoep of koek.. Aah!

  3. Ziet er allemaal heerlijk uit. Ik ontbijt op schooldagen vaak met een bakje met banaan, gedroogde cranberries, paar lepels soja vanille yoghurt, gebroken lijnzaad en kokosrasp. Heerlijk.

Dankjewel voor je reactie! ♥

