Strakke buikplan#3

Yes, week 2 overleefd!

Oké, dat is een beetje overdreven want zo zwaar was het niet. Dus ik zie week 3, 4 en dan natuurlijk ook fase 2 helemaal zitten. Deze week doen we de laatste aanpassingen aan het programma van fase 1.


Het programma voor week 3 en week 4 is hetzelfde.

Stap 1: Bekken liften

Gewoon weer 3 keer erbij: van 15 naar 18. Bij deze oefening voel ik eigenlijk niet echt veel maar ergens denk ik (en ik hoop het ook vooral) dat het toch wel effectief is.

Stap 2: Plank

Pff, nog eens 10 seconden erbij, 50 seconden in het totaal dus. Maar het is voor een goed doel dus ik ga ervoor!

Stap 3: Opdrukken uit knieënsteun

18 keer, dat is te doen. Dit vind ik een van de leukste oefeningen. Het is goed voor je arm- en borstspieren en je merkt ook snel dat die spieren sterker worden. Je ziet en voelt resultaat en dat vind ik zo een leuk gevoel!

Stap 4: Vloercobra

Zo een saaie oefening, ik ben hem heel snel beu maar als hij werkt doe ik hem wel even.🙂

Stap 5: Zijdelingse plank

Ook hier weer 10 seconden erbij. Deze plank op je knieën is goed te doen, op je voeten voel je het inderdaad wel feller maar: no pain, no gain!

Stap 6: Armen zijwaarts heffen op één been

10 in plaats van 8 keer. Je kan dit met flessen water of dergelijke doen, maar echte gewichtjes zijn natuurlijk ideaal. Zelf heb ik hele schattige roze, ik weet niet hoe zwaar ze zijn maar dat maakt niet uit, het is de gedachte die telt.😉

Ik probeer veel water te drinken, rond 2 liter per dag maar dat is redelijk moeilijk op school. Vooral ’s avonds probeer ik genoeg te drinken en mijn avondmaal zo klein mogelijk te houden en ik merk wel dat dat helpt. En zéker niet na 8 uur eten!

Vorige week ben ik 2 keer naar de fitness geweest en ik heb me helemaal gegeven en ik probeer ook regelmatig thuis op de step te staan dus ik denk wel dat ik goed bezig ben. Hoewel… gisteren was het anti-dieetdag en ik daar heb ik dan ook aan mee gedaan (a), ik weet dat het niet goed is, maar dan zie ik nog maar een beetje extra af in de fitness. Daar heb ik trouwens een inspirerende slogan gezien op iemands T-shirt: No Sweat, No Glory! Dat vind ik nog eens een goede ingesteldheid!

xoxo

Jill

2 gedachtes over “Strakke buikplan#3

Dankjewel voor je reactie! ♥

