DIY : Ripped boyfriend jeans!

Een tijdje geleden toonde ik jullie al mijn boyfriend jeans, en ik vertelde er ook bij dat ik hem een klein beetje saai vond. Ik heb hem even laten liggen, maar gisteren besloot ik dan eindelijk om er wat scheuren in te maken. Vandaag laat ik jullie zien hoe!

baby

 

Het is echt heel simpel, en je hebt er slechts 3 dingen voor nodig! Namelijk een jeans, een schaar en een pincet! Laten we beginnen🙂

Als eerste bepaal je waar je een scheur wil maken, en hoe groot deze moet zijn.

SAM_9972Dan maak je twee knipjes (horizontaal!) Dit bepaalt de grootte van je scheur. Dus dan krijg je zoiets als hieronder.

SAM_9974

 

En nu kan het leuke werk beginnen! Nu trek je alle blauwe verticale draadjes eruit met je pincet. De eerste is misschien even lastig, maar eens je bezig bent gaat het heel vlot!

SAM_9977

 

Als alle blauwe draadjes eruit zijn blijft alleen nog je scheur over!

SAM_9978

 

Ik heb ervoor gekozen om de randen nog extra te bewerken met de pincet, er gewoon random wat draadjes uit te trekken, voor een extra destroyed effect!

SAM_9979

 

Ook had ik nog een klein foutje gemaakt, ik had namelijk verticaal geknipt! Dit heb ik opgelost door de stukjes losjes terug aan elkaar te naaien, dit geeft ook best een leuk effect!

SAM_9989

 

Voila, dit waren alle stappen! Het is supersimpel, maar toch o-zo-leuk! Gaan jullie het ook doen?

In dit filmpje doen ze het voor trouwens, voor als je het ‘live’ wilt zien!

xoxo Axelle

5 gedachtes over “DIY : Ripped boyfriend jeans!

Dankjewel voor je reactie! ♥

