How to : braided bun!

De laatste tijd wordt een braided bun erg vaak gedragen. Het is simpel, snel, en geeft een extra touch aan je normale dot! Vandaag laat ik 2 manieren zien om deze dot te maken!

PicMonkey Collagexoxox

 

Het beste is als je heel lang of dik haar hebt! Ik heb best dik haar, maar heb net mijn haar laten knippen, dus de tweede dot is een messy one!

Het begin is bij de twee dotten hetzelfde, je maakt een paardenstaart.

SAM_0059

 

Dan kan je ervoor kiezen om je haar wat te teasen, dit heb ik hier niet gedaan. Je maakt dus van je paardenstaart een vlecht (zo dik mogelijk!)

SAM_0063

 

Je draait hem rond, zoals een normale dot, et voila!

SAM_0085

 

Bij de tweede begin je ook met een paardenstaart. Hier heb ik er wel voor gekozen om mijn haar te teasen.

SAM_0090

 

Je verdeelt je haar in 2 delen, 1 dikker en 1 dunner. Met het dikste deel maak je een dot zoals je normaal zou doen. Met het deeltje wat overblijft maak je een vlecht.

SAM_0091

 

Deze vlecht draai je rond je dot, en je bent klaar! (dit is nu heel messy, maar als je je haar niet teast, ziet het er heel netjes uit😉 ).

SAM_0096

 

Het is zo gemakkelijk, en geeft toch wat extra. Ik heb het pas echt ontdekt, maar ik ga het zeker vaker doen. Wat vinden jullie ervan?

xoxo Axelle

2 gedachtes over “How to : braided bun!

Dankjewel voor je reactie! ♥

