Trend alert : Detox water!

Normaal gaan de meeste trend alerts op deze blogs over nieuwe trends in fashionland, en deze keer ook. Alleen nu een trend op het gebied van food! De laatste tijd spot ik steeds meer en meer detox water, en vandaag vertel ik jullie er meer over!

Voss 🍓
via weheartit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eigenlijk is het idee heel simpel, je vult een fles met water, en doet er gesneden stukjes fruit, groenten,…in. Dit heeft als bedoeling je water meer smaak te geven, zodat je meer water drinkt op een dag (is sowieso al gezond!), maar de verschillende ‘ingrediënten’ hebben ook een functie. (het ziet er dus niet alleen leuk uit, het doet ook nog echt iets voor je!) Ik som de meest voorkomende even voor jullie op🙂

Komkommer : bevat vitamine A, vitamine C en vitamine K, ijzer, kalium en calcium, en is bijgevolg goed voor je huid! Ze zorgen er ook voor dat je lichaam geen onnodig water vasthoudt.

Aardbeien : bevatten vitamine C, B1 en B2, magnesium, calcium,… en vooral : ze helpen alle toxische afvalstoffen in je lichaam verwijderen en afvoeren. (en dat willen we juist bij een detox, toch? :d)

Kiwi : bevat net als de twee bovenstaande een heleboel vitamines, maar helpt  ook beschermen tegen hartziektes. Bovendien zorgen de aminozuren in deze vrucht voor vet- en energieverbranding.

Citroen : voorkomt rimpels, en zorgt voor een stralende huid. Citroen bevat ook een heel aantal antioxidanten, en is net als kiwi vetverbrandend.

Appel : bevatten vitamine C en antioxidanten, maar bevat ook pectine. Dit is een zuiverende stof die ervoor zorgt dat zware metalen (vb lood) je lichaam verlaten.

Munt : en net zoals de meesten hierboven is munt rijk aan vitamine C, maar zorgt hij bovendien ook voor een erg verfrissende smaak.

Zo, nu weten jullie iets meer over de (detox)werking van de bovenstaande ingrediënten, nu is het tijd voor receptjes. Hieronder vinden jullie mijn favorieten! Natuurlijk kan je het fruit ook gewoon eten, maar zoals ik eerder al zei heeft dit ook als functie het water lekkerder te maken.

citroen – munt – komkommer

komkommer – aardbeien – munt

aardbeien – citroen

kiwi – appel – komkommer

Dit zijn de combinaties die ik erg lekker vind, maar natuurlijk kan je eindeloos variëren, of alles gewoon samen doen. Hier nog enkele foto’s ter inspiratie. Ik vind het er echt zo leuk uit zien, en ik wil nu ook erg graag zo’n Voss fles, ze zijn alleen zo duur!

♡

Strawberry and mint detox water

Food

👩💭💜💗💫👏🙌

Live.Laugh.Love | via Tumblr

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze detox/fruitsapjes vinden. Deel jullie favoriete recepten bij de comments!

xoxo Axelle

Bron foto’s : weheartit

 

17 gedachtes over “Trend alert : Detox water!

    1. ikzelf maak het gewoon ’s morgens en door de dag heen wordt de smaak vanzelf sterker, maar je kan het inderdaad ’s avonds maken en een nachtje laten staan. Het is maar wat je zelf het lekkerste vindt!🙂

  1. Hey … ik doe dit ook al een tijdje …
    heb alleen een vraagje waar vindt ik zo een fles van voss en zo van die glazen die meer op bokaaltjes lijken ?

Dankjewel voor je reactie! ♥

