How to : kapsels voor de feestdagen!

December is begonnen, en iedereen weet natuurlijk wat dat betekent. De feestdagen komen er weer aan! Zelf wil ik voor nieuwjaar graag mijn haar opsteken, dus ben ik eens rond gaan kijken om inspiratie op te doen. Vandaag laat ik jullie de mooiste kapsels, en bijbehorende how to filmpjes aan jullie zien. large-4 Als eerste hebben we een soort messy versie van de klassieke french twist. Zelf vind ik dit een heel mooie updo, het doet me een beetje aan Brigitte Bardot denken!

large-2

De volgende is een heel simpele, maar ook supermooie updo! Het komt er op neer dat je steeds plukjes haar rond een haarbandje draait, tot alles er onder zit. Voor een betere uitleg is er dit filmpje😉

large-3

Als derde is er de updo die ik zelf de ‘rosette’ noem, omdat het erg op een roos lijkt! Deze ziet er vooral heel erg ingewikkeld uit, maar mits een beetje oefening komt dat helemaal in orde! Het meisje in het filmpje laat eerst een half updo zien, waar ik persoonlijk minder fan van ben, maar vanaf 1 min 20 begint ze aan dit kapsel!

thumb

Nu over naar het vlechtwerk! Bovenstaand kapsel is eigenlijk een gevlochten haarband, heel feestelijk, zeker wanneer je er nog een accessoire aan toevoegt!

large-1

Dit vlechtkapsel vind ik echt super elegant en feestelijk, en het blijkt nog niet eens zo moeilijk te zijn! Kijk, zo hebben we het graag!

large

Dit kapsel zullen de meeste onder jullie wel herkennen, het was namelijk de zomerfavoriet van Lauren Conrad herself! Dit is iets messy’er dan de vorige twee kunstwerkjes, maar daarom vind ik het ook juist zo leuk!

thumb-1

Net iets anders dan het vorige, nu weer een messy bun, maar niet gevlecht maar getwist!

En als laatste categorie gaan we over naar de half updo’s! Ik koos er 2 voor jullie uit!

large

Als eerste een soort gevlochten bandje, afgewerkt met losse krullen!

large

En om af te sluiten een persoonlijke favoriet! Dit wordt ook wel de ‘celtic knot’ of ‘infinity braid’ genoemd. Heel gewoon eigenlijk, maar ik vind het toch iets extra’s geven, zeker in combinatie met beachy waves!

Zoals jullie vast wel gemerkt hebben, is het de laatste tijd wat rustiger op Justjaxelle. Dit komt omdat Jill en ik beiden van het middelbaar af zijn, en we het dus nu allebei veel drukker hebben! We doen ons best om op regelmatige basis nieuwe artikels te schrijven, maar helaas lukt dat niet altijd! Om van alle updates op de hoogte te blijven, kan je ons volgen op Facebook of op Bloglovin!

Zo, dit waren alle kapsels! Ik ga ze zelf allemaal eens uitproberen, om te kijken welk ik het mooist vind staan! Welk vinden jullie het leukst? En gaan jullie er ook eentje proberen? Laat het me weten!

xoxo Axelle

bron foto’s: weheartit

2 gedachtes over “How to : kapsels voor de feestdagen!

Dankjewel voor je reactie! ♥

