Mijn favoriete smoothie recept!

Als je op kot zit heb je niet altijd tijd om iets gezond en lekker klaar te maken, dus dan zijn smoothies een makkelijke uitkomst! Vandaag deel ik mijn favoriete recept met jullie🙂

SAM_0878

 

Wat hebben we nodig?

SAM_0874

 

  • een rijpe banaan
  • een appel
  • een (pers)appelsien
  • bosvruchten (diepvries)
  • chia zaadjes (optioneel)

Zo, nu we alle ingrediënten hebben, is het heel simpel! Je snijdt de appel en de banaan in stukjes, voegt de bosvruchten toe, perst een appelsien en voegt het sap toe, en mixen maar (of blenden). Je kan eventueel nog wat yoghurt toevoegen, maar ik persoonlijk vind dat wat te zuur.

Let wel, door dat je het fruit mixt, komen alle suikers tegelijk vrij, en wordt je smoothie dus een caloriebommetje. Gelukkig is er een simpel trucje om dit een beetje te verhelpen. Je kan een eetlepel chiazaadjes toevoegen, dit verhindert dat alle suikers tegelijk worden opgenomen. Voor als je dit niet hebt, ijsblokjes werken ook!😉

SAM_0876

 

Het eindresultaat ziet er dan zo uit! Welke smoothies vinden jullie zoal lekker?

xoxo Axelle

11 gedachtes over “Mijn favoriete smoothie recept!

    1. heb die vorig jaar in de Xenos gekocht, wist niet dat ze die bij de Hema ook hadden!🙂 en vind je o.a. bij De tuinen, Essenza, natuurwinkels, maar ik geloof ook bij het Kruidvat! xx

Dankjewel voor je reactie! ♥

