DIY: marble nails!

Zoals ik gisteren al op mijn Facebookpagina postte, zat er een nail tutorial aan te komen! Onlangs zag ik op de Elle-website een filmpje waarin ze marmernagels maakten, en ik wou dat ook! Gelukkig is het niet al te moeilijk, kijk maar mee!

SAM_0921

Wat heb je nodig?

  • een bakje met lauwwarm water (liefst oud bakje, want je krijgt het niet meer proper!😉 )
  • een witte en een grijze nagellak
  • een satéstokje
  • nagellakremover/zakdoekje
  • eventueel plakband

Ik gebruikte Sally Hansen hard as nails in de kleur 110 Hard To Get, en Ciaté in Velvet Tuxedo. Ja, die witte nagellak heeft al heel wat doorstaan, en is eigenlijk best aan vervanging toe…

SAM_0922Laten we beginnen! Als je alles hebt klaargezet breng je een basecoat aan, gevolgd door een laagje witte nagellak. Terwijl deze droogt, kan je eventueel al plakbandstukjes onder je nagelriem aanbrengen. Ik heb dit bij 1 hand gedaan, even verder lezen jullie waarom.

SAM_0909Als alles goed droog is kunnen we beginnen aan het ‘marblen’. Laat achtereenvolgens een wit en een grijs druppeltje nagellak in het potje vallen, en roer er een beetje in met je satéprikker, tot je een patroontje krijgt! Dan is het tijd om je nagel er in onder te dompelen. Je kan meerdere nagels halen uit 1 keer een patroontje vormen. Hier even een actiefoto, het licht is wel niet zo goed, want het was al donker buiten!

SAM_0913Nadat je je vinger uit het water hebt gehaald, kan je met een zakdoekje alle overtollige restjes nagellak weghalen! Plakband werkt natuurlijk ook, maar dan zou je eigenlijk al heel je vingers moeten afplakken om goed resultaat te krijgen!

Als alles goed is gegaan ziet het resultaat er zo uit. Dit is voor mij de eerste keer, dus ik denk dat ik nog wat ga oefenen op ‘patroontjes maken’🙂.

SAM_0918Voor wie liever een uitgebreidere tutorial heeft, zie hier het filmpje!

Hoe vinden jullie het resultaat? En gaat iemand het ook eens proberen? Ik hoor het graag!

xoxo Axelle

ps: like zeker mijn Facebookpagina, zo blijven jullie van alles op de hoogte!

3 gedachtes over “DIY: marble nails!

Dankjewel voor je reactie! ♥

