Healthy snack: choco balletjes by Rens Kroes!

Vandaag deel ik weer een receptje met jullie, namelijk de choco balletjes van Rens Kroes (ja, het zusje van Doutzen!). Op haar instagram zag ik deze regelmatig voorbij komen, en ik werd zelf wel nieuwsgierig. Tijd om het uit te proberen dus!

SAM_0927

Wat heb je nodig?

  • 170g (verschillende)noten
  • 60ml kokosolie
  • 200g dadels
  • rauwe cacao
  • kokosrasp
  • chiazaadjes

Hoe moet het? Helaas heb ik niet al te veel foto’s, omdat ik pas op het blog-idee kwam toen ik al in de helft zat! Gelukkig is het niet al te moeilijk😉.

Eerst laat je de dadels minstens een kwartiertje weken in lauwwarm water. Langer mag ook, dan worden ze zachter, en makkelijker om te blenden!

Dan doe je de noten en de rauwe cacao, samen met de chiazaadjes en de kokosolie in de blender, keukenmachine, hakmachine,… maakt niet uit wat, zolang het maar een papje wordt!

Ik gebruikte raw cacao nibs van de Action, deze kocht ik voor anderhalve euro!

SAM_0928

Je voegt de dadels toe, en blendt nog een keer goed, tot het een smeuïge massa wordt! Het papje zet je even in de koelkast (ongeveer 10 minuutjes), en dan krijg je zoiets.

SAM_0924

Dan is het tijd om balletjes te rollen! Je wentelt ze even in kokosrasp (amandelpoeder gaat ook), legt ze op een bordje. En na een uurtje koelkast zijn ze klaar om opgegeten te worden!

SAM_0925

Ik vind de balletjes niet echt naar chocolade smaken, maar ik vind ze wel echt heel lekker! Uit deze hoeveelheden haal je trouwens ongeveer 24 balletjes, afhankelijk van hoe groot/klein je ze maakt!

SAM_0926

Gaan jullie ze ook maken?

xoxo Axelle

origineel recept vind je hier!

 

Dankjewel voor je reactie! ♥

