Healthy lunch: quinoa salad!

Gedurende het hele jaar, maar vooral tijdens de examens, is het extra belangrijk om gezond te eten. Het geeft je brein een boost, en houdt je lichaam gezond. Vandaag deel ik een supersimpel recept met jullie, aardbeien inclusief!🙂

11392846_713133132147802_5825732349687778613_n

Wat ik zelf belangrijk vind als ik iets klaarmaak, is dat het niet te lang duurt, en vooral niet te veel ingrediënten heeft. Deze salade bestaat uit 5 ingrediënten, waarvan ik 3/5e standaard in huis heb.

SAM_1010

Wat hebben we precies nodig?

  • quinoa
  • mozarella
  • aardbeien
  • muntblaadjes
  • limoen(sap)

Qua verhoudingen kan ik niet heel specifiek zijn, mede omdat ik geen weegschaaltje heb op kot. Wel gebruik ik voor 1 portie (1persoon) een halve limoen, een half bolletje mozarella, en ongeveer 7 aardbeien. Maar je kan natuurlijk variëren, hoe je het zelf wil.

Het recept is heel simpel, je kookt de quinoa zoals aangegeven op de verpakking, en laat hem voldoende afkoelen. Je kan dit best ’s avonds doen, zodat hij de volgende ochtend helemaal klaar is! Dan snij je de aardbeien en mozarella in stukjes, gevolgd door muntblaadjes!

SAM_1017

De quinoa erbij, en dan als laatste het limoensap! Ook voeg ik naar smaak nog peper en zout toe.

SAM_1016

Ik kook meestal genoeg quinoa voor twee maaltijden. Aangezien ik telkens een halve limoen en een half bolletje mozarella gebruik komt dat goed uit! Zoals jullie op de eerste foto konden zien, krijg je een kleurrijk én smakelijk resultaat!

Wat eten jullie het liefst als healthy lunch? En gaan jullie dit recept ook proberen?

xoxo Axelle

Dit recept verscheen in de Sjiek van 23/24 mei

 

4 gedachtes over “Healthy lunch: quinoa salad!

Dankjewel voor je reactie! ♥

