Mijn kot/shoplog

Een tijdje geleden liet ik jullie een wishlist zien, en niet zomaar eentje, maar een met spullen die ik graag wou voor op kot! Ondertussen is het academiejaar alweer bezig, en ben ik gaan shoppen. Vandaag doe ik een mini tour door mijn kot, en laat ik jullie enkele leuke spulletjes zien!

IMG_5741

Laten we met het praktische beginnen. Ik heb een vrij basic bureau (was reeds aanwezig), waar niet al te veel op staat! Links heb ik een roze hoekje waar ik papieren, pennen, en andere ‘prullen’ kwijt kan.

IMG_5736

Op de foto lijkt het bureau vrij leeg, maar meestal ligt het vol boeken, schriften en dergelijke. Als ik aan mijn bureau zit heb ik uitzicht op het raam, dus dat is een reden om mijn vensterbank leuk ‘in te richten’. Ik koos voor een mix van plantjes en kaarsjes, allemaal roze natuurlijk!

IMG_5739

Verder bevinden zich in mijn kot zowel een badkamer (niet op de foto) en een keukentje. Studenten worden nu eenmaal niet als de meest ijverige mensen beschouwd, althans niet op kot, en dat geldt ook voor mij. Daarom kocht ik vorige week bij Ikea een afdroogrekje! Dat bespaart een heleboel werk! Verder kocht mama nog afwassponsjes in de vorm van een hartje voor me. Superschattig, en maakt het afwassen een heel stuk aangenamer!

IMG_5745

IMG_5734

Nog een leuk ‘ding’ op keukengebied vind ik servietjes! Bij Ikea kocht ik er genoeg voor een heel jaar, ik kon gewoon niet kiezen!

IMG_5753

En het laatste item uit de keuken is een theekopje/potje! Je doet losse thee (of een zakje) in het daarvoor bestemde potje, je giet er heet water over, en het geheel kan je dan in het theekopje eronder gieten. Ik vind het echt heel erg schattig, en thee smaakt tien keer zo lekker uit dit kopje! Deze kocht ik bij Sensa by Nibema.

IMG_5754

Zoals jullie op de bovenste foto al konden zien, heb ik ook een zetel! Deze heb ik dit jaar vergezeld van een tafeltje, geheel in Parijse bistro-stijl! Het tafeltje komt van bij Ikea, de nepbloemen, vaas, ‘tafelkleedje’ en plant ook. De plant is trouwens een vleesetende plant, tegen fruitvliegen (een welbekend probleem op kot!).

IMG_5723

IMG_5748

Mijn zithoekje wordt een beetje afgeschermd van de rest van de kamer door een witte kast, die ik gebruik voor mijn boeken, maar ook voor nagellak,parfum en dergelijke🙂. Zoals je ziet is er veel roze in mijn kot, dat is dan ook mijn lievelingskleur! (De kerstboom staat er trouwens al van december, never left).

IMG_5742

IMG_5749

Toen ik zei dat ik veel roze had, bedoel ik ook echt veel. Mijn kleerkast is namelijk roze, and I love it! Die kleerkast haalde ik vorig jaar al in huis, maar dit jaar heb ik er een wit pluchen matje voorgelegd. Ook van Ikea, en ook weer superschattig, al zeg ik het zelf😀.

IMG_5730

IMG_5733

IMG_5731

Verder heb ik mijn kot nog wat opgefleurd met accessoires, zoals kussens, dekentjes, en zoals deze boekenplanken met (roze, obviously) kaarsjes. Met lichtjes, namelijk lampionnetjes, en kerstlampjes (die je al aan de kast zag hangen).  Ook de muur heb ik versierd met foto’s en kleurrijke washi tape (Hema!).

IMG_5724

IMG_5747

Zo, dit was de ronde door mijn kot! Ik ben erg blij met alle spulletjes die ik gekregen en gekocht heb, en vind het dan ook heel gezellig om hier te zijn.

Hoe hebben jullie je kot (of kamer thuis) ingericht? En hoe vinden jullie mijn roze spulletjes?

xoxo Axelle

8 gedachtes over “Mijn kot/shoplog

  1. Het ziet er heel mooi uit! Ik ben jaloers op je Poang stoel. Zo eentje wil ik al lang, maar ik vind ze net iets te duur om nieuw te kopen….

Dankjewel voor je reactie! ♥

