Double Denim

Vandaag heb ik alweer een artikel in de categorie ‘fashion’ voor jullie. Ik laat jullie namelijk twee trends zien op het gebied van jeans. Klaar om je skinny in te ruilen? Kijk maar mee!

large-40De eerste trend waar ik het over wil hebben is de mom jeans. De broek zit een beetje tussen een boyfriend en een high-waisted jeans in. Hij heeft namelijk wel een hoge taille, maar is niet zo los als de boyfriend. Dit weekend schafte ik me zelf een exemplaar aan bij Pull&Bear, maar ook bij bijvoorbeeld H&M verkopen ze leuke exemplaren.

SAM_1923

SAM_1927

5683105400_2_2_1

Inspiratie nodig? Ik verzamelde wat foto’s voor jullie.

large-41
large-42

large-46

large-45

large-44

large-43

large-47

Op naar trend 2: de patched jeans! In mijn shoplog uit Antwerpen liet ik jullie de broek al zien die ik toen bij Bershka kocht. Afgelopen weekend versierde zelfs mijn mama haar broek een beetje, en nu krijg ik ook weer de kriebels om er een DIY van te maken. Aangezien ik al een versierde jeans heb, wil ik graag voor een shortje voor de zomer gaan.

IMG_6117

IMG_6120

Dit is de jeans van de Bershka, verder hangen er ook nog sterretjes, glittertjes en dergelijke op. De jeans hieronder is van mama, zij versierde hem wat subtieler😉. De emoji’s en het sterretje zijn van Veritas, de strijkapplicatie rechts is van het merk Rocherouge (handgemaakt én Belgisch), te koop bij o.a. La Bottega.

20160329_200600

Ik ben van plan om binnenkort eens een tripje te maken naar de kringloopwinkel, om daar enkele jeansbroeken te kopen die ik tot shortjes kan omvormen. In afwachting daarvan, ging ik alvast op zoek naar leuke strijkapplicaties! Maar natuurlijk toon ik jullie eerst wat inspiratiefoto’s.

detail-suede-trenchcoat-spring-renelezard-mantel-patches-denim-jeans-basics-outfit-look-streetstyle-nachgesternistvormorgen-blogger-modeblog-muenchen-1080x748

Embellished-jeans-17

DKNY Jeans, 10th Avenue

london-str-rf16-0229

patch-work-jeans-street-style

x18424

jeans-style-hacks-chiara-ferragni-getty

landscape-1433348970-elle-paris-street-style-stella-jeans

Ik zocht naar strijkapplicaties online, en kwam bij Veritas en Etsy uit.

patches

Geen zin om zelf aan de slag te gaan? Bij Clouds of Fashion verkopen ze leuke patched items, waaronder jeans en T-shirts!

Wat vinden jullie van deze twee trends?

xoxo Axelle

afbeeldingen via weheartit/pinterest

12 gedachtes over “Double Denim

  1. Ooooh die mom-jeans van P&B moet ik precies ook eens gaan passen! Vind hem super mooi! 👌🏻 Die patches zijn inderdaad zo in! 😄 Ben er een echte fan van! Wil ook al een tijdje eens zelf aan de slag gaan, moet er eens werk van maken 😊 Liefs!

Dankjewel voor je reactie! ♥

