Food: vegan sushi bowl

De laatste tijd kom ik op Instagram steeds vaker nieuwe foodtrends tegen. Tijdens een van mijn dagelijks scrollmomentjes, kwam ik iets nieuw tegen, de sushi bowl! Het zag er erg lekker uit, en leek me minder werk dan ‘gewoon’ sushi maken. Vandaag deel ik mijn recept met jullie, ook geschikt voor veganisten!

large-53Om te beginnen heb ik enkele voorbeeldjes gezocht, om inspiratie op te doen voor mijn eigen sushi bowl. Veelgebruikte ingrediënten (buiten rijst en zeewier natuurlijk) zijn avocado, komkommer, wortel, gember en sesamzaadjes.

large-57

large-56

large-55 Ikzelf ben vegetarisch, dus ga natuurlijk geen vis gebruiken. Toevallig is dit recept ook nog eens veganistisch, dus dat is ook wel eens leuk voor de verandering. Je kan je kommetje natuurlijk vullen zoals je zelf wil, maar ik koos voor de volgende ingrediënten:

  • bruine rijst
  • sojasaus
  • nori-velletjes (zeewier)
  • avocado
  • sushigember (niet op foto)
  • champignons
  • minipaprika’s
  • gefrituurde ajuintjes
  • sesamzaadjes

IMG_6660

Deze ingrediënten vind je gewoon in de supermarkt, hoewel ik ook wel even langs de Chinese winkel gepasseerd ben om sushigember te vinden🙂.

Dit is wat ik ervan gemaakt heb:

IMG_6666

Zoals je ziet is de bereiding heel simpel. Gewoon rijst koken en de groentjes in stukjes snijden. Dan vouw je de norivelletjes op, en strooi je overal een beetje sesamzaad en sojasaus over, done!

Ik ben heel enthousiast over deze nieuwe foodtrend. Het is lekker, makkelijk om te maken, en ook nog eens vrij gezond. Gaan jullie het proberen?

xoxo Axelle

foto’s: weheartit

 

9 gedachtes over “Food: vegan sushi bowl

Dankjewel voor je reactie! ♥

