January 2017

Januari 2017. Tweeduizendzeventien, januari. Time flies when having fun. Ook wanneer het even geen ‘fun’ is trouwens. Wat ik de afgelopen tijd gedaan heb? En wat ik de komende dagen/weken/maanden nog wil/ga doen? Ik vertel het je hier!

15801736_1070551473072631_35979374_n

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen! Ik wil jullie allemaal een (laat) gelukkig nieuwjaar wensen!

  • Waarom het hier op de blog (op éen enkel artikeltje na) zo rustig is (en was) de afgelopen twee maanden? Taken, deadlines, examens. Dat is het zowat het antwoord! Gelukkig is het grootste deel ondertussen achter de rug, en ben ik vanaf 1 februari de volle 12 (!) dagen vrij voor het tweede semester weer van start gaat!
  • Wat er op de planning staat tijdens de lesvrije week? Ik ga samen met drie vriendinnen drie dagen naar Londen! Het is de derde keer dat ik naar Londen ga, maar tips/must-do’s/bezienswaardigheden zijn zeker welkom! Dus weet jij nog iets wat we zeker niet mogen missen op onze trip? Laat het hieronder zeker weten!
  • Verder ben ik momenteel ook bezig met de voorbereiding van Erasmus! Ik weet totaal nog niet of ik geselecteerd ben, maar ook aan die selectieprocedure gaat heel wat werk vooraf. Zo moet er o.a. een motivatiebrief geschreven worden, een CV opgesteld worden (check), maar misschien wel het allerbelangrijkste; het kiezen van een bestemming! Vooral dat laatste is niet vanzelfsprekend! Alleen al de afgelopen twee weken ben ik ontelbare keren van gedacht veranderd, maar momenteel heb ik Shanghai & Montreal als bestemmingen voor buiten Europa, en Lissabon, Valencia en Wenen op de lijst voor Europa staan! Wat het uiteindelijk wordt, en of ik effectief ga, wie zal het zeggen? 😀
  • Ook maakte ik voor mezelf enkele goede voornemens voor 2017.  Zo wil ik graag gezonder eten dit jaar, en ga ik proberen vaker veganistisch te eten! Ik eet nu al af en toe (on)bewust veganistisch (omdat ik vegetariër ben), maar wil deze lijn zeker doortrekken in 2017. Op Instagram zie ik overal lekkere veganistische gerechtjes, dus dat wil ik zeker proberen. Check zeker de blog/Instagrampagina van Nausikäa eens voor vegan inspiratie. Ik leerde haar in september kennen tijdens de lessen Engels/Frans, en ze vertelde me dat ze ook een blog had, en veganistisch at! Ondertussen heeft ze zelfs haar eigen ebook uitgebracht, zeker de moeite waard!
16128335_1085984254862686_905738301_n
Niet vegan, wel gezond! Quinoa, groene paprika, komkommer, nori, gember en haloumi, dit alles met sojasaus, mmm!
  • Net als iedereen wil ik ook graag meer sporten (sluit een beetje aan bij gezonder eten). Ik heb een Basic fit abonnement, en de fitness is op 5 minuutjes wandelen van mijn kot, dus eigenlijk mag dat geen probleem zijn. Deze week (ik schrijf dit op donderdag) ben ik al 2 x geweest, en de week is nog niet gedaan. 😉
  • Iets anders nu, ik wil ook graag meer boeken lezen! Eerlijk, ik kan me nauwelijks herinneren wanneer ik nog eens voor mijn plezier een boek heb gelezen (eigenlijk wel, in september op vakantie). Maar toch, vroeger las ik altijd heel erg graag, en ik wil de draad terug opnemen! Ik heb al enkele boeken op mijn to-read-list staan, waaronder enkele boeken uit de les die me wel interessant leken (o.a. The Circle van Dave Eggers, Thinking fast and slow van Daniel Kahneman), maar ook de boeken van The Betches staan hoog op mijn lijstje! Niet zo cultureel hoogstaand als de twee eerstgenoemde, maar als ik het juist heb kan je gewoon aan niets denken en erg lachen, en dat klinkt ook wel goed!
  • Op langere termijn wil ik graag meer bloggen! Ik heb hier nog tal van producten liggen die ik nog graag wil reviewen, en ook aan andere ideetjes geen gebrek. Maar omdat dat nu o.w.v. examens nog even niet mogelijk is, toon ik hier twee soldekes die ik tussen het leren door gedaan heb! Ik kocht bij Pull & Bear een zilveren (nep)leren midi skirt, en hoop oorbellen in goud en zilver! Rok: van €36 naar €10, oorbellen: €5 (nieuwe collectie).

15995616_1078791012248677_622898105_n

9995399910_2_1_1

16118077_1083908021736976_515794504_n

Ook kocht ik nog iets bij Decadence de Luxe in Sint-Truiden, maar dat was (helaas) al van de nieuwe collectie en dus nog iets te vroeg om nu al te dragen. Dat toon ik jullie later nog! 😉

Ik wil iedereen nog veel succes wensen met de examens, en hopelijk tot in februari!

xoxo Axelle

6 gedachtes over “January 2017

  1. OMG Bedankt om me even te vermelden, yay! 😀 Veel succes met je motivatiebrief voor Erasmus! (Doet me er aan denken dat ik die van mij ook nog moet schrijven, oops!).
    Happy belated New Year! 😉

Dankjewel voor je reactie! ♥

