TRAVEL: 72h in London

Maandag was het zover, na anderhalve maand achter de boeken te hebben gezeten, kon ik eindelijk met mijn vriendinnetjes naar Londen vertrekken! Na wat pech met de Eurostar (2u vertraging en een tussenstop in het ijskoude Lille), kwamen we dan toch in Londen aan! De volgende drie dagen zouden we in het Hyde Park Court hotel verblijven (aanrader voor klein budget, toch centraal gelegen). Ik laat jullie zien wat wij zoal deden, en geef enkele tips!

16735829_1107053062755805_268551438_n
Big Ben

VERVOER

Wij maakten de reis met de Eurostar, vooral omdat het makkelijk en snel is! Als je de acties een beetje in de gaten houdt, kan je soms voordelige tickets scoren, dus let daar zeker op!

In Londen zelf deden we alles met de metro. TIP: vraag een Oystercard aan! Blijkbaar (we kwamen er zelf op de laatste dag pas achter) kan je die ‘huren’ voor £5 en dan telkens opladen met het gewenste bedrag. Ik had zo’n kaart via via geleend, maar mijn vriendinnetjes hadden telkens een day-ticket gekocht. In vergelijking kwam de Oystercard veel voordeliger uit, ik betaalde zo’n £15 voor 3 dagen metroritjes.

BEZIENSWAARDIGHEDEN

Eén van de vriendinnetjes was nog nooit in Londen geweest, dus konden de standaardattracties zoals Tower Bridge of Big Ben niet ontbreken. Ook maakten we een ritje in de London Eye, en leek het ons wel leuk om het Madame Tussaudsmuseum te bezoeken! Toevallig kan je op internet combitickets scoren (hier) waar je voor £39 twee attracties kan doen! Indien je dit sowieso van plan bent, is het wel een hele goede deal!

London Eye

Bovendien zijn er ook een heleboel gratis musea in het Verenigd Koninkrijk. Wij brachten een bezoekje aan het Natural History Museum. Ik wou graag de ‘Harry Potter-zaal’ met de dino’s zien, maar helaas was die dicht voor onderhoud (dus stond alles vol stellingen etc.). Desalniettemin was het toch de moeite waard eens door het museum, dat ook aan de buitenkant erg mooi is, te wandelen!

fullsizeoutput_c43
Natural history museum

AREAS

Hoewel ons hotel superdicht bij Hyde Park lag, zijn we maar heel even en heel snel door het park gewandeld. Even tijd om een fotootje van de zwanen te maken was er natuurlijk wel! Indien ik nog een keer naar Londen ga wil ik zeker Hyde Park op het gemak eens bezoeken!

16730867_1107053069422471_1936402132_n
Hyde Park

Een wijk waar ik al eens geweest was met school, maar ik toch de moeite vond voor een tweede bezoekje: Camden! Voor degenen die dit niet kennen, Camden (town) is een wijk in Londen waar de alternatieve winkeltjes (en mensen) zich bevinden. Ideaal voor (vintage)shopping, en ook zeker het marktje met eetkraampjes is een aanrader!

fullsizeoutput_c3e
Camden food market

Als laatste bezochten we ook de wijk Notting Hill (zoals de film). Deze film heb ik helaas nog niet gezien, maar de gekleurde huisjes kende ik wel! Naast de huisjes zijn er ook een heleboel antiekwinkeltjes, en 1x per week is er een grote markt op Portobello Road.

16699744_1107048439422934_1660210822_n
Notting Hill

SHOPPING

We hebben niet zo heel veel geshopt, maar toch slaagde ik erin enkele dingen te scoren (volgt in een andere blogpost!). Als je de metro naar Oxford Circus neemt kom je terecht op de kruising tussen Oxford en Regent street, midden tussen alle winkels dus!

16731039_1107048459422932_1152168784_n
Oxford Circus

FOOD

En als laatste, de leukste categorie! In Londen kan je overal op ieder uur van de dag wel iets eten, en dat hebben we dan ook gedaan!

Bij aankomst gingen we ontbijten in het Cereal Killer Cafe op Brick Lane. In dit café kan je kiezen uit honderden soorten cornflakes & bijbehorende soorten melk. Ik ging voor de cornflakes mix ‘Unicorn Poop’, wat onder andere marshmallow fluff, sprinkles en rice krispies bevatte.

16731109_1107048452756266_1602564802_n
Unicorn Poop
16731176_1107053099422468_751439074_n
Cereal killer cafe

In de wijk Notting Hill kwamen we op de zaak ‘Farmgirl’ uit. Een zaakje waar 99% van de gerechten vegetarisch, veganistisch, gluten- en lactosevrij zijn! Ik dronk er voor de eerste keer ooit een matcha (soy) latte, en at er blueberry buckwheat pancakes. Aanrader!

16730813_1107048432756268_762815543_n
Matcha latte

In Covent Garden is de hamburgerketen Shake Shack gevestigd, bekend van de cheesy curl fries! De hamburger was niet superlekker, maar de frieten en lemonade vielen erg in de smaak. En toegegeven, het staat niet mis op foto!

16729977_1107048506089594_1462082446_n
Shake Shack

Zo, dit waren onze drie dagen in Londen! Zijn jullie onlangs nog in Londen geweest? Hebben jullie nog tips voor een volgende keer? Let me know!

xoxo Axelle

4 gedachtes over “TRAVEL: 72h in London

  1. Ik ben zelf een aantal jaren geleden ook in Londen geweest en veel dingen herken ik. Vooral een goede tip om over de oystercard te beginnen, ik ben daar toen toevallig net voor ik naar Londen ging achtergekomen en het was zo makkelijk! Ik zou wel een keer terug willen naar Londen en dan naar musea’s gaan, Camden, maar ook Notting Hill! Ik ben overigens wel in Notting Hill geweest (bij de gekleurde huisjes), maar ik kon niet de antiek winkeltjes vinden, zo jammer! Het is trouwens een mooie film om een keer te zien! En oh ik ben toen niet naar een musical geweest en daar baal ik nog elke dag van! Ieder geval leuk dat je er over geschreven hebt!

Dankjewel voor je reactie! ♥

