Food: vegan linzen curry

Ookal eet ik niet veganistisch maar ‘gewoon’ vegetarisch, af en toe eet ik helemaal plantaardig. Vandaag deel ik een van mijn favoriete gerechtjes met jullie. Het is nog steeds koken op kot, dus verwacht je aan iets easy. Kijk maar mee!

14686385_987363298058116_762965844_nWat heb je nodig?

  • tomatenblokjes/passata
  • linzen (blik)
  • rode currypasta
  • klein blikje kokosmelk
  • aardappelschijfjes

sam_1971

Omdat ik op kot zit & de leftover potatoes van thuis vergeten was, gebruik ik kant en klaar aardappelschijfjes.

sam_1974

Hoe maak je het? Supersimpel!

Bak de aardappelschijfjes in de pan (ik gebruikte een half pak), eventueel met wat currypoeder. Voeg daarna de linzen toe & laat even meebakken. Dan de tomatenpuree erbij, samen met flink wat currypasta. Als laatste werk je af met kokosmelk!

Ik maak zelf altijd voor 2 dagen, gewoon omdat ik het zo lekker vind! Hiervoor gebruikte ik 350g aardappelen, een half brikje kokosmelk, 1 brik tomatenpuree, en 1 blik linzen.

14642656_987368088057637_1136586757_n

Het is goedkoop, gezond (denk ik?), en misschien het allerbelangrijkste: gefixt op 5 minuutjes! Verder vind ik het wel eens leuk om helemaal veganistisch te eten!

Wat denken jullie van dit recept?

xoxo Axelle

naar een idee van Beautylab

2 gedachtes over “Food: vegan linzen curry

Dankjewel voor je reactie! ♥

